Podkładki do liftu przedniego zawieszenia +50mm (+2")

Trochę czasu to zajęło ale wreszcie są i są piękne. Dystans jako taki nie podnosi auta do góry, on pozwala na ustawienie właściwego pochylenia koła przy podkręceniu drążków i dodatkowo zwiększa zakres ruchu zawieszenia. Po za tym że pasują do pickupa d21 to też do terrano 1 i 2 bo mają te same sworznie. Do innych modeli mogę podjąć wyzwanie też opracować ja są chętni. Montaż jest bardo prosty, potrzebny w zasadzie tylko podnośnik i komplet kluczy.

Jak to działa?

Ponieważ wahacz górny i dolny są rożnej długości to przy podkręceniu drążka skrętnego, koła pochylą się górą do wewnątrz - to jest złe nie idźcie tą drogą. Dlaczego -  bo górny wahacz a przy zwiększeniu kąta pochylenia zmniejsza odległość sworznia zwrotnicy od ramy bardziej niż dłuższy dolny.

Jak włożysz dystans pod sworzeń a można to nawet zrobić bez zdejmowania koła jak widać zdjęciach poniżej to zmienia się "tylko" położenie górnego wahacza - idzie do góry czyli odpycha na zewnątrz zwrotnicę - właśnie o to chodzi - koła górą rozchodzą się na zewnątrz i teraz kręci się drążkiem skrętnym aż dojdą do właściwego położenia, dlatego po założeniu jak zawsze po kręceniu drążkami skrętnymi trzeba by zrobić geometrię, aczkolwiek są tacy co ustawiali geometrie na czuja albo poziomica i tak jeżdżą, zwłaszcza jak auto jest głownie w teren.
Bez tego dystansu żeby mieć ten sam efekt to trzeba włożyć sporo podkładek regulacyjnych między sworzeń wahacza a ramę, problem w tym że wtedy przesuwasz oś obrotu wahacza, co powoduje tak zwany bump-steer. Czyli przy ruchu koła góra - dół powoduje jego skręcanie jakby z powodu innych "zmiany długości" drążka kierowniczego i odległości kola od ramy,
ehh mam nadzieję że w miarę jasno,

Dystans ma 25mm wysokości co według tego co pisze trailmaster który ma podobne w swoich umożliwi poprawne ustawienie geometrii przy lifcie 50mm możecie wyszukać sobie lift kit do terrano trailmastera to ich podkładki wyglądają dość biednie.

Podkładki 50mm pod tylne sprężyny są powszechnie dostępne że tak powiem :) tego raczej nie będę sam robił.

Nie skromnie stwierdzę że moje są lepsze od trailmastera mój dystans ma kołnierz który trzyma w miejscu całość wraz z sworzniem, nie tak że ustalone jest położenie tylko na śrubach. Kto wymieniał sworzeń pewnie zwrócił uwagę na to jakiej średnicy są otwory w wahaczu :). Oczywiście im prostszy kształt tym łatwiej i taniej to wykonać, a tu ma być po prostu jak to u mnie - solidnie.

I najważniejsza rzecz moje są kolorowe anodowane :) mogą być zółte, czarne, niebieskie lub czerwone :)

Kolejne "polepszenia" które wprowadziłem to pomiędzy sworzniem a dystansem zrobi się jakby kubeczek do zbierania wody i błota, dlatego zrobiłem na dole rowek którym woda odpłynie a od góry zaślepkę żeby się błoto nie zbierało. Uczciwie się przyznaje natomiast do tego że jak sworzeń jest z kalamitką od góry to niestety zaślepka nie wejdzie no chyba, że się ją nawierci.

Jeżeli uważasz że 25mm to za dużo to zrobiłem sobie też mniejsze - czytaj tutaj.

Po ostatnich przymiarkach ze sworzniami firmy Yamato - jest uwaga taka że dla tego typu sworznia podkładka wymaga specjalnego wykonania. A generalnie bym odradzał ich stosowanie z dystansami z duralu. Czytaj tutaj o rodzajach sworzni.

Z tematem jest związany również lift budy.

 

 

Komentarze  

#6 Dulcie 2017-06-13 12:36
Today, while I was at work, my cousin stole my iphone and tested to see if it can survive a 25 foot
drop, just so she can be a youtube sensation. My apple ipad is now
destroyed and she has 83 views. I know this is totally off topic
but I had to share it with someone!

Check out my blog; push up
bra difference: http://iphigenia493.typepad.com/blog/2011/09/pushup-bra-renew-your-womanliness.html
Cytować
#5 Jakub 2017-02-23 19:36
Jaka cena takich podkładek za komplet na lewa i prawa stronę
Cytować
#4 Dominik 2016-06-22 18:09
Witam
pisałem już kiedyś o podkładki pod sworznie wahacza górnego i wtedy podpowiadałeś mi żebym się zastanowił. Po podniesieniu na drążkach terrano faktycznie zmienił się kont kół tylko że u mnie to górą koła wyszły na zewnątrz ( w sumie dla mnie to jest logiczne ) okazało się że pod mocowaniem wahacza były już podkładki więc je usunąłem i jest ok ale zauważyłem inną rzecz mianowicie podczas max wychyłu wahacza w dół niestety górny wahacz uderza o amortyzator i od razu pomyślałem o Twoich podkładkach pod sworznie myślę że idealnie zrobiły by robotę jeśli jest możliwość to zamówił bym kpl.
proszę o nr konta to od razu zrobię przelew
adres do wysyłki; odbierze żona w Bochnia 32-700 ul św Leonarda 31 salon fryzjerski kreatywne fryzjerstwo Ewelina Jodłowska
Cytować
#3 Adam 2016-05-18 11:29
Potrzebuje takie do navary 2005.tez mi wahacz stuka po zrobionym zawiechy lifcie 2'' . tylko ze tam jest sworzeń wybijany :( poradzi ktoś coś :(
Cytować
#2 Michał 2013-03-12 23:15
dotarły podkładeczki, wykonane solidnie i precyzyjnie 10 na 10
Cytować
#1 Tomek 2013-03-04 22:28
Hej

Jak rozpracujesz temat nissanowy to przyjrzymy się mitsu i toyocie :-)

Na razie mecze sas ale z sentymentem wspominam ifs w misku i moze kiedys znowu zawita u mnie. w tedy koniecznie lifcik ;-)

Produkt wyglada na dobrze dopracowany i przemyślany.

Pozdrawiam z Foruma

Bazylisek
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież