How-to: Wymontowanie skrzyni biegów.

Jak remontowałem ramę skrzynia poszła do magików .... przejeździłem 5k i jest gorzej niż było przed wymianą łożysk którą ponoć zrobili. W zasadzie gdyby nie to, że podczas spuszczania oleju na korku znalazłem kawałki koszyczka to bym w ogolę nie dawał jej do naprawy. Trudno wtedy nie miałem czasu na to trochę się obawiałem roboty, teraz żałuje że od razu za to sie sam nie wziąłem. Poprzednio dużo łatwiej było się do niej dostać od góry ... tym razem próba od dołu.


Miejsca na dole jest mało na ruch skrzynią trzeba zdemontować dwie poprzeczki ramy i kupę innych gratów.

1. Trzeba się zapatrzeć w jakieś podstawki pod ramę i podnoszony wózeczek do skrzyni biegów.
 
2. W kabinie
- może da się bez ale aby ściągnąć osłony lewarków wyjąłem dywan - w pickupie żeby wyjąc dywan odkręca się przednie mocowania foteli i środkowego schowka, nakładki progów osłony boczne z przodu,
- zdejmujemy osłony gumowe na lewarkach - obie górną i dolną,
- czyścimy gorę skrzyni żeby po wyjęciu lewarka brudy nie wpadły do środka,
- ściągamy opaski zaciskowe z lewarka biegów
- wyjmujemy pierścień segera i wyciągamy dźwignię
 
3. Odłączamy zasilanie, podnosimy auto i opieramy na podstawkach. Ja do podnoszenia używam poduchy zawieszenia os scani :)
 
4. Odkręcamy rozrusznik - jest trochę zabawy bo jest kiepski dostęp - trochę z góry trochę z boku trochę od dołu ...

5. Odłączamy przewody od skrzyni - od 4x4, wstecznego, prędkościomierza, odpowietrzenia skrzyni i reduktora, sztywna rurka od reduktora idzie po jednej poprzeczce wiec całą ją odkręciłem. Odkręcamy wsyprzeglik.

- Odkręcamy dźwignie reduktora - na dolnym przegubie po zsunięciu gumki oraz od skrzyni dwie śruby M6
- Odkręcamy wały napędowe od skrzyni - przedni też by się przydało przy moście bo jest ciasno, tylny za to u mnie wyszedł bez odkręcania jedynie po odkręceniu podpory ale to dlatego że mam budę wyżej 40mm swoją drogą bez liftu jest trudniej. Ale i tak trzeba go odozkręcić żeby nie uszkodzić simmeringa przy montażu.
 
6. odkręcamy ramiona drążków skrętnych a potem poprzeczkę, tu raczej większość z was będzie miała problem i trzeba będzie odkręcić mocowanie drążka przy wahaczu bo pewnie nie wyjdą tak ładnie jak u mnie (ostatnio to nasmarowałem i dałem gumy uszczelniające) - warto pozapisywać / zaznaczyć ustawienie zawieszenia i położenie drążków.
 
7. Jeśli potrzeba spuszczamy olej jak ktoś tego nie zrobił wcześniej ... zawsze to trochę lżej będzie.

8. luzujemy śruby skrzyni biegów. Do górnych najłatwiej dostać się przez kabinę dość długa przedłużką.

9. Podpieramy skrzynie z tyłu jakimś podnośnikiem.
10. Odkręcamy poduszkę skrzyni i poprzeczkę i resztę śrub.
11. Podstawiamy wózek do skrzyni.
 
12. Podwieszamy silnik żeby się nie bujał bez skrzyni.


13. Podnośmy wózek, zabieramy podnośnik.

14. Teraz trzeba se trochę po siłować - z wyczuciem oczywiście i precyzja bo miejsca niewiele i skrzynia wyjeżdża.


Czas jeden dzień - jednoosobowo.

To tak gdyby komuś również odbiło żeby to samodzielnie w takich warunkach robić np do wymiany sprzęgła :P ale wtedy jest szansa że nie trzeba jej całkiem wyciągać tylko powinno dać się odsunąć trochę do tyłu.

pełna galeria tu

Przeczytaj też:

Wózek do skrzyni biegów.

Remont generalny skrzyni biegów fs71.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież