How-to: Wymiana szpilki w piaście przedniej.

Mimo, że w momencie gdy ukręciła mi się szpilka w piaście lekko się przeraziłem bo przebiegła mi myśl, że teraz trzeba cała piastę wymienić, łożysko itd to się okazuje że szpilka to nie problem.

Po wielu poszukiwaniach jakiego rozmiaru szpilki siedzią w piaście jednak zdecydowałem się zadzwonić do nissana i cena szpilki (40444-44001) nie przeraża bo to około 11,60PLN. Czyli podobnie jak zamienniki na mieście. Gwint M12x1,25 długość z łbem to 37mm, łeb 19mm, średnicy części radełkowanej niestety nie zmierzyłem przed założeniem.


Sugeruje wymienić od razu komplet, w moim przypadku kolejne trzy wskazywały na to że zaraz się też urwą. Co widać poniżej po tym że szpilka jest przewężona i pęknięte mniej-więcej pośrodku długości.

[1]
Do operacji potrzebne poza nowymi szpilkami będzie coś na czym można je wybić, oraz smar do łożyska, oraz dodatkowa noga. Czas operacji 1,5h.

[2]

  1. Poluzować śruby koła.
  2. Poluzować śruby sprzęgiełka koła.
  3. Podnieść samochód, zdjęć koło.
  4. Odkręcić sprzęgiełko, musi być wyłączone.
  5. Poluzować śruby tarczy hamulcowej (klucz 14), w tym celu użyć dodatkowej nogi do wciśnięcia pedału hamulca.
  6. Odkręcić zacisk hamulcowy i powiesić z boku.
  7. Zdjęć pierścień osadczy z półosi.
  8. Odkręcić wkręty zabezpieczające.
  9. Wyjąć podkładkę zabezpieczającą.
  10. Wykręcić nakrętkę piasty. Ma dwa większe otwory w które można włożyć np. gwóźdź i łatwo nią kręcić. Mniejsze otwory są gwintowane więc lepiej tam nic nie wkłada.
  11. Ściągamy piastę razem z tarczą. Trzeba uważać na simeringi z tyłu żeby im krzywdy nie zrobić oraz na bieżnie wewnętrzną łożyska, zwłaszcza przednią bo wypadnie.[3]
  12. Zabezpieczyć szmatą łożysko żeby się nie dostały brudy.
  13. Odkręcić tarcze hamulcową, żeby ją całkiem zdjęć trzeba będzie użyć pobijaka bo jest pasowana na piaście.
  14. Wybijamy stare szpilki.Tak po prostu bo nie stawiają żadnego oporu i problemu. [4]
  15. Wkładamy nowe szpilki, wbijamy je ale najlepiej nie bezpośrednio tylko jakimś krótkim pobijakiem np starą śrubą.
  16. [5]
  17. Składamy z powrotem, czyszcząc i obficie smarując łożysko.
  18. Zanim przykręcisz zacisk hamulcowy proponuje odtłuścić tarcze hamulcową.
  19. Po jakimś czasie warto sprawdzić dokręcenie śrub, bo szpilki mogą jeszcze się docisnąć. 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież