How to: Pomiar ciśnienia sprężania silnika.

Pomiar ciśnienia sprężania robi się na ciepłym silniku, przy normalnej temperaturze pracy, trzeba to robić w miarę sprawnie żeby silnik nie ostygł za bardzo.

Trzeba dopilnować żeby przed pomiarem akumulator był porządnie naładowany, bo chwilę się kręci rozrusznikiem.

 

  1. Nagrzać silnik do normalnej temperatury pracy.
  2. Przed wyłączeniem silnika skręcić kierownicę w lewo co ułatwi dostęp do pompy wtryskowej.
  3. Rozłączyć wtyczkę zasilania zaworu paliwa przy pompie wtryskowej.
  4. Odkręcić listwę łączącą świece żarowe (nie trzeba zupełnie wykręcać nakrętek na pierwszych 3 świecach)
  5. Zabezpieczyć przewód zasilający świece żarowe przed zwarciem do karoserii / bloku, albo wyjąć wtyczkę którą jest podłączony.
  6. Wykręcić wszystkie świece żarowe.
  7. Wkręcić końcówkę miernika (15-20Nm).
  8. Włączyć rozrusznik i kręcić silnikiem aż wskazówka miernika przestanie wskazywać wyższe ciśnienie.
  9. Szybko odczytać wynik.
  10. Zwolnić wskazówkę w mierniku, wykręcić adapter.
  11. Powtórzyć z następnymi cylindrami.

Założyć świece z powrotem dokręca się momentem 15-20 Nm.

Wartość standardowa: 2,942 MPa = 29,4 bar = 30kg/cm^2 = 427 psi

Wartość minimalna: 2,454 MPa = 24,5 bar = 25 kg/cm^2 = 356 psi

Maksymalna różnica pomiędzy cylindrami: 0,294 MPa = 2,9 bar = 3 kg/cm^2 = 43 psi

Co gdy wyszło za mało?

Nalej odrobinę oleju silnikowego przez otwór świecy i sprawdź czy wynik się poprawił jeśli tak to winna jest gładź cylindra i / lub pierścienie, jeśli bez zmian to pewnie zawory. Oczywiście mogą być jeszcze inne usterki typu uszczelka, pęknięcia. Generalnie nikomu nie życzę, nawet samej potrzeby sprawdzania ciśnienia sprężania.

Moje wyniki: 475, 460, 450, 475 psi ... dużo cieszyć się ? Wątpię uwzględniając chińskość miernika i spodziewaną dokładność z 10% wychodzi że jest normalnie.

embed video plugin powered by Union Development

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież