How to: Wymiana uszczelniacza reduktora - przedni wał.

Czasem warto zajrzeć pod samochód tak po prostu ... a tam lekko mokro i kapie. Uszczelniacz przedniego wału (33). Tak naprawdę to zabawa zaczyna się dopiero gdy chcemy wcisnąć uszczelniacz w obudowę reduktora. Trzeba sobie odpowiednio wcześniej przygotować odpowiednią tulejkę do wbijania - bez tego będzie trudno.

 

- spuścić olej z reduktora (nie nie wystarczy podnieść przodu niestety)
- odkręcić wał od flaszy przy reduktorze (4 śruby pod klucz 14)


- przykręcić „przyrząd” do blokowania wału


- odkręcić nakrętkę centralną nasadka 30mm, ciężko będzie dlatego blokadę wału najlepiej zaprzeć o coś .. rama podłoga.
- odkręcić przyrząd do blokowania wału

- założyć ściągacz i zdjąć flanszę.


- wyciągnąć uszczelniacz ze skrzyni rozdzielczej
- nałożyć warstwę smaru na warki uszczelniacza
- zamontować uszczelniacz (tu się dopiero zacznie zabawa)


- nałożyć flanszę i dokręcić lekko nakrętkę
- przykręcić „przyrząd” do blokowania wału


- dokręcić nakrętkę (226-324Nm czyli solidnie się napiąć)
- odkręcić przyrząd
- dokręcić wał
- nie zapomnij wlać olej

Przyrząd do blokowania wału robimy z płaskownika – jakiś konkretny płaskownik z dwoma otworami fi10,5 w odległości 58mm od siebie i tak z 10mm od brzegu.

Uszczelniacz firmy Corteco za 30zł.


Wejdź do galerii aby zobaczyć wszystkie zdjęcia.


Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież