Remont pickupa do gołej ramy - Zabezpieczenie ramy

Rozkładamy ramę na czynniki pierwsze, i myjemy w środku, ja użyłem do tego przystawki karchera do czyszczenia rur kanalizacyjnych.

Z racji na to że w ramie znalazłem resztki wosku, jakiekolwiek malowanie od wewnątrz mijało się z sensem,
Po kilku cyklach namaczania benzyną i płukaniu wodą pod ciśnieniem rama jaki i reszta elementów zawieszenia pojechały po do piaskowania oczywiście jak już wszystko wyschło.
Po wszystkich poprawkach ramy dodatkowo dospawałem mam nadzieję solidne uszy do zamocowania progów.

Elementy pojechały do piaskowania na raty dlatego, że jednocześnie to bym nie dal rady pomalować wszystkiego od razu. Zwłaszcza z ramą był problem bo musiałem się w strzelić w termin piaskarza i pogodę co trudniejsze bo cały dzień musiał być bezdeszczowy żeby rama nie zardzewiała przed malowaniem.


Malowanie musi być zrobione bezpośrednio po piaskowaniu inaczej wyczystko będzie rude i to naprawdę wystarczy odrobina wilgoci.
Rama wyjechała na przyczepie, a po piaskowaniu wróciła zawinięta plandeką, mimo to że odebrałem ją zaraz po skończonym piaskowaniu a trasa miała kilkanaście km to rama zdarzyła zardzewieć w kilku miejscach. Tam gdzie nie zdążyłem i zrobiło się odrobinę rude, przed podkładem poszedł preparat na f... (tak jest kilka :P)
Przed malowaniem wszystko zostało wydmuchane z resztek ścierniwa i umyte benzyną.


Ramę do malowania zamocowałem na wspomnianej wcześniej konstrukcji z dwoma wciągarkami co mi umożliwiło jej swobodne obracanie podczas malowania. A uszy do progów idealnie się sprawdzały jako mocowanie ramy.


Na wszystkie elementy podkład epoksydowy, a jako warstwa wierzchnia poliuretan w kolorze czarnym i na niektóre elementy szary żeby było trochę ciekawiej.

Tutaj się szusa już pomalowane szare drobiazgi. Jak następnym razem zachce mi się malować na szaro to się upewnię, że podkład jest w innym kolorze.

Wszystko malowane w „technologi Zbowida z forum4x4”. Firm nie podam bo żadna nie była zainteresowana aby robić im malutką reklamę – ich sprawa, nawet 1% zniżki ani wysyłki gratis nie dali.

Jeżeli chodzi o środek ramy to powędrował tam wosk, bo nic innego nie miało prawa buty na już woskowanej ramie.

Wszystkie uszy mocujące wężyki i rurki też poszły do piaskowania a potem do cynkowania.
Oczyszczone z grubsza.

i piękne po cynkowaniu - jak nowe.


Zbiornik paliwa okazał się być ocynkowany, dlatego nie poszedł cały do piaskowania tylko został ręcznie oskrobany z farby i biteksu czy innego syfu którym go obdarzył poprzedni właściciel.


Jako podkład poszedł inny epoksyd który może być kładziony na cynk i stal a na wierzch poliuretan szary.
Tam gdzie była już rdza został lekko przepiaskowany i potraktowany odrdzewiaczem.

Komentarze  

#2 Thomas 2017-03-31 03:52
Hi there, just became alert to your blog through Google,
and found that it's really informative. I'm gonna watch out for brussels.
I will be grateful if you continue this in future.
Many people will be benefited from your writing.
Cheers!

My website: best place to buy gold: http://allaboutgold.eu/
Cytować
#1 Adam 2013-10-21 21:04
super robota, fajne auto, właśnie takiego poszukuje, mam dobre wspomnienia z nissanami miałem dwie y60 jedna z silnikiem 4,2 ;]
pozdr
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież