Śruba mocująca sworzeń wahacza do ramy.

Na życzenie Lemmyego i jakby ktoś potrzebował wymiarów śruby to proszę o to są. Śruba M14x1.5 długość 52mm w tym gwintu 32mm.

Instrukcje serwisowe i numery części.

Serwisówki do nissanów można znaleźć w sieci. Przegrzebałem cały internet i najwartościowsze zamieszczam poniżej.

Osprzęt silnika cz.1 - czujniki temperatury.

Krótki opis gdzie co się znajdują jak wygląda i jakie ma parametry w silnikach TD25 oraz TD27. Opis powstaje ponieważ przymierzam się do wymiany silnika z TD25 na TD27 i muszę dokładnie sprawdzić co gdzie jest i czym się rożni. Będzie kilka odcinków - w tym temperatura.

Jak sprawdzić stan drążka środkowego w układzie kierowniczym.

Potrzebny będzie ci pomocnik do kręcenia kierownicą w momencie gdy ty będziesz się przyglądał. Koła trzeba skręcić tak żebyś mógł podejrzeć co się dzieje z drążkiem a dokładniej ze sworzniem który siedzi w ramieniu wspornika. Głównie od tego jednego sworznia (i wspornika oczywiście) zależy sztywność całego układu kierowniczego i prowadzeni się pojazdu.

Parę słów o rozmiarach opon 31x10,5x15.

Kilka słów o tym jak się mają rozmiary opon do zamiennika 31x10,5x15. Co jakiś czas sie przewijają pytania który to metryczny jest odpowiednikiem dla 31", spróbuję to tu ustalić.

Części: Sworznie górnego wahacza - porównanie

Porównanie i moje przemyślenia na temat sworzni dwóch rożnych producentów Yamato i 555.

Wspornik uk. kierowniczego - rodzaje

Wsporniki posiadają rożne konstrukcje i od tego zależy ich wytrzymałość. Wspornik układu kierowniczego utrzymuje drążek środkowy po drugiej stronie niż znajduje się przekładnia kierownicza. To w dużym mierze od jego sztywności i luzów na nim zależy czy samochód jeździ tam gdzie chcemy.

Osprzęt silnika cz.2 - czujniki obrotów silnika.

Krótki opis gdzie co się znajdują jak wygląda i jakie ma parametry w silnikach TD25 oraz TD27. Opis powstaje ponieważ przymierzam się do wymiany silnika z TD25 na TD27 i muszę dokładnie sprawdzić co gdzie jest i czym się rożni. Będzie kilka odcinków - w tym czujniki obrotów.

Dalsze problemy ze skrzynią biegów - olej :)

no niestety ...
Mimo całego remontu nie jestem teraz zadowolony.
Teraz to znaczy jak się zrobiło zimno trochę czuje jak mi dwójka chrupie ... na zimnej skrzyni.
Skrzynia zalana super zupą od Gebelsa ... dzięki wielkie za doradztwo w sprawi oleju.
Sam mierzyłem wszystkie luzy - w zakresie tolerancji, nowe synchronizatory, i tak myślę że jedyne co nie mierzyłem ale wizualnie były bez zastrzeżeń to te wszystkie wałki z widelcami.

TD27T Termostat - niby to takie oczywiste

W zasadzie nigdy się nie przyglądałem tematowi dokładniej, jedynie wybierałem temperaturę otwarcia termostatu na 88°C i już. Tematem mnie zainteresował Dżem i Thespian z NKP i okazuje się że niestety jest jak zwykle ... części zamienne można kupić złe lub gorsze. No chyba że jestem w błędzie ale wszystkie znaki wskazują, że niestety odpowiedniego termostatu nie ma na rynku.