Osprzęt silnika cz.2 - czujniki obrotów silnika.

Krótki opis gdzie co się znajdują jak wygląda i jakie ma parametry w silnikach TD25 oraz TD27. Opis powstaje ponieważ przymierzam się do wymiany silnika z TD25 na TD27 i muszę dokładnie sprawdzić co gdzie jest i czym się rożni. Będzie kilka odcinków - w tym czujniki obrotów.

W silnika TD25 i TD27 są różne czujniki obrotów. W silniku TD25 czujnik znajduje się od przodu obok pompy wody, impulsy są generowane przez otwory w kole zębatym.

Strzałka pokazuje gdzie szukać czujnika w TD25.

Wygląda on tak: co prawda u mnie chyba jest jakiś nadwyrężony.

W silniku TD27 jest jedynie nie obrobione miejsce na czujnik w tym miejscu.

Czujnika należy szukać pod kołem zębatym napędzającym pompę wtryskową.

Puki co jeszcze nie mierzyłem sygnałów na czujnikach, podejrzewam że jest taki sam pod względem elektrycznym jednak w przypadku TD27 będzie prawdopodobnie kilka razy więcej impulsów na obrót w stosunku do TD25.

Po zamianie silnika będzie trzeba jakoś ten problem rozwiązać, albo dokładając drugi czujnik z TD25 aby wskazanie obrotomierza było sensowne. Albo przekształcając sygnał z czujnika który już jest w TD27 bo i tak musi zostać ze względu na to ze sygnał z niego jest wykorzystywany przez EGR. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież