Wspornik uk. kierowniczego - rodzaje

Wsporniki posiadają rożne konstrukcje i od tego zależy ich wytrzymałość. Wspornik układu kierowniczego utrzymuje drążek środkowy po drugiej stronie niż znajduje się przekładnia kierownicza. To w dużym mierze od jego sztywności i luzów na nim zależy czy samochód jeździ tam gdzie chcemy.

Oryginalne wsporniki układu kierowniczego, mają panewki z twardego tworzywa typu poliamid-teflon trudno stwierdzić dokładnie, dodatkowo posiadają uszczelniacze. Natomiast ogólnie dostępne zamienniki posiadają te panewki z "gumowatego" materiału który od razu robi też za uszczelniacz. O ile trudno dostać porządny wspornik to wydaje się dużo łatwiejsze dorobienie lepszych panewek.

Wspornik to element nr 3 na schemacie.

Jak pisałem we wstępie oprócz panewek (9) w oryginale są również uszczelniacze (7)

 

Oryginalna nowa panewka po prawej - gumowata po lewej.

Poniżej fota wspornika firmy 555  (ten przemalowany na niebiesko) - jest smarowniczka a panewki wyglądają na poliamid jak w oryginale, tak samo uszczelki jak w oryginale. Wspornik lemforder - gumy i panewki w jednym materiał trochę gumowaty, po za tym mniejsza średnica trzpienia, udało mi się lemfordera rozwalić w rok bez wyjazdów w teren. Po za tym w 555 które nie wiem jak długo było używane ale trzpień czy to z lepszego materiału czy to raczej zasługa uszczelniaczy wygląda dobrze a lemforder po roku ma wżery. Nie sugerujcie się firmą bo teraz 555 nie wiem jak robią, jakby ktoś widział wspornik do kupienia jak ten niebieski z normalnymi panewkami a nie taka kombinacja to dajcie znać.

Po lewej przemalowany na niebiesko wspornik 555, nad nim uszczelniacz (wyżej) i panewka (niżej). Po prawej lemforder z gumowatą panewką.

 Gumowate oryginały na górze i moje twarde na dole.

Generalnie po wymianie panewek na dorobione twarde od razu jakby wyczułem "sztywniejsza" kierownica i pewniejsze prowadzenia auta.

Zobacz też:

 

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież